Blogging
som verktøy for refleksjon, skriving og læring?
Å skrive et innlegg på en blogg er ikke det
samme som å skrive en faglig tekst. Vi tilpasser både skrivemåte og innhold,
men vi skriver fortsatt. Kanskje blogging kan være fint å bruke for å skape
variasjon i elevenes tekstskaping. Når vi skriver et blogginnlegg er det vi
selv som bestemmer innholdet, og hva vi ønsker å få frem til de som leser. Man
kan skrive blogger som handler om alt og ingenting, men man kan også skrive mer
spesifiserte blogger, slik som disse norskbloggene våre. Selv om vi har spesifisert
hva bloggene våre skal handle om, har vi fortsatt frihet til å si hva vi mener
og få frem det vi ønsker. Jeg tenker at for elever kunne blogging absolutt være
en faglig aktivitet hvor elevene fikk faglig utvikling samt muligheter til å utfolde
seg i kreative retninger, både med innhold og utforming
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar