lørdag 22. november 2014

Blogging


Blogging som verktøy for refleksjon, skriving og læring?
Å skrive et innlegg på en blogg er ikke det samme som å skrive en faglig tekst. Vi tilpasser både skrivemåte og innhold, men vi skriver fortsatt. Kanskje blogging kan være fint å bruke for å skape variasjon i elevenes tekstskaping. Når vi skriver et blogginnlegg er det vi selv som bestemmer innholdet, og hva vi ønsker å få frem til de som leser. Man kan skrive blogger som handler om alt og ingenting, men man kan også skrive mer spesifiserte blogger, slik som disse norskbloggene våre. Selv om vi har spesifisert hva bloggene våre skal handle om, har vi fortsatt frihet til å si hva vi mener og få frem det vi ønsker. Jeg tenker at for elever kunne blogging absolutt være en faglig aktivitet hvor elevene fikk faglig utvikling samt muligheter til å utfolde seg i kreative retninger, både med innhold og utforming

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar