lørdag 22. november 2014

Snakkende data lærer elevene å lese raskere?


Matrise, Jorden, Globale, International, Plass


Her om dagen fant jeg en artikkel på nett, snakkende data lærer elevene å lese raskere var overskriften. Hva er nå dette tenkte jeg, så jeg gikk inn på artikkelen for å finne ut av dette. Etter å ha sett videosnutten og lest ferdig artikkelen så synes jeg dette ikke verken så eller hørtes så dumt ut. Når et slikt digitalt verktøy klarer å generere gode resultater så hvorfor ikke ta det i bruk over hele landet? Svaret får man i siste avsnitt, ressurser. Som det blir sagt er man avhengig av å ha utstyr som fungerer og med en viss standard. For å sette det på spissen og si det slik, i mine ører blir det helt feil når det blir satset på at barn og unge i dagens samfunn skal skaffe seg en utdanning, det blir klaget på resultater i alle ender, men å investere noe i at barn og unge skal kunne få verktøy og hjelpemidler som kan bidra til gode resultater, det blir veldig vanskelig?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar