lørdag 22. november 2014

Blyant eller ikke?

 



Her om dagen kom jeg over en litt eldre artikkel, fra 2010 for å være nøyaktig. Denne artikkelen handlet om noe jeg lenge har tenkt på, skriving for hånd VS tastatur. Jeg vet selv at personlig husker jeg det jeg har skrevet for hånd best, derfor må jeg alltid skrive notater før eksamen og slikt for hånd. Det tar tid og er til tider en kjempe jobb, men jeg har erfart at slik fungerer det for meg, men vi alle er forskjellige! Uansett synes jeg dette var en interessant artikkel og jeg mener det er flott at det finnes noen som forsker på dette. Vi har blitt mye mer opphengt i digitale verktøy de siste årene, og på mange måter virker det som at håndskrift har mistet mye av det fokuset det har hatt opp gjennom skolehistorien. Jeg synes aldri jeg hører om klasser med egne skjønnskriftsbøker lengre..  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar